გამოწვევა:
“ამბოლი“, როგორც ავტონაწილების, აკუმულატორების, საბურავებისა და ავტომომსახურების ბაზარზე ერთ-ერთი ლიდერი კომპანია, მუდმივად მზარდი კონკურენციის პირობებში იდგა. მთავარ გამოწვევას წარმოადგენდა ციფრულ სივრცეში ბრენდის დომინანტური პოზიციის შენარჩუნება და გაძლიერება, სამიზნე აუდიტორიის სეგმენტებთან უფრო პერსონალიზებული და ეფექტური კომუნიკაციის დამყარება, ასევე ონლაინ გაყიდვებისა და სერვისებზე ჩაწერის არხების ოპტიმიზაცია და მომხმარებლის ციფრული გამოცდილების გაუმჯობესება. საჭირო იყო, ტრადიციული, ძლიერი ბრენდის წარმატებით ტრანსფორმირება თანამედროვე ციფრულ მოთხოვნებთან.
მიზანი:
მთავარი მიზნები იყო:
- ბრენდის ონლაინ ცნობადობისა და ავტორიტეტის გაზრდა.
- სოციალური მედიის პლატფორმებზე აქტიური და ჩართული საზოგადოების (community) ფორმირება და გაფართოება.
- მაღალი ხარისხის ლიდების გენერირება და ონლაინ გაყიდვების/სერვისებზე ჩაწერის კონვერტაციის მაჩვენებლის ზრდა.
- კომპანიის პროდუქტებისა და სერვისების შესახებ დეტალური და სასარგებლო ინფორმაციის ეფექტურად მიწოდება მომხმარებლებისთვის.
- ბრენდის მიმართ მომხმარებელთა ლოიალობის გაღრმავება და პოზიტიური რეპუტაციის შენარჩუნება.
- მარკეტინგული ინვესტიციების (ROI) მაქსიმალური უკუგების უზრუნველყოფა.
სტრატეგიული სამუშაო პროცესი და განხორციელებული აქტივობები:
სტრატეგიული მიდგომა ეფუძნებოდა ინტეგრირებულ ციფრულ მარკეტინგს, რომელიც მოიცავდა შემდეგ ძირითად მიმართულებებსა და აქტივობებს:
ბაზრისა და კონკურენტების ანალიზი:
- კონკურენტების ციფრული აქტივობების, სტრატეგიებისა და მომხმარებელთან კომუნიკაციის მეთოდების მუდმივი შესწავლა.
- სამიზნე აუდიტორიის სეგმენტების, მათი საჭიროებებისა და ონლაინ ქცევის სიღრმისეული კვლევა.
სოციალური მედიის მართვა და კონტენტ მარკეტინგი:
- კომპანიის მიზნებზე მორგებული, მრავალფეროვანი კონტენტ გეგმის შემუშავება Facebook, Instagram, YouTube და სხვა რელევანტური არხებისთვის (პროდუქციის მიმოხილვები, “როგორ გავაკეთოთ” ტიპის ვიდეოები, სასარგებლო რჩევები, აქციები, მომხმარებლის ისტორიები).
- მაღალი ხარისხის, ვიზუალურად მიმზიდველი და აუდიტორიისთვის ღირებული კონტენტის (ფოტო, ვიდეო, ინფოგრაფიკა, ბლოგ-პოსტები) შექმნა და გავრცელება.
- ინტერაქტიული კამპანიების (კონკურსები, გამოკითხვები, Q&A სესიები) დაგეგმვა და განხორციელება ჩართულობის გასაზრდელად.
ციფრული რეკლამა:
- მიზნობრივი სარეკლამო კამპანიების დაგეგმვა, გაშვება და ოპტიმიზაცია Google Ads (Search, Display, YouTube) და სოციალური მედიის პლატფორმებზე (Facebook & Instagram Ads).
აუდიტორიის ზუსტი სეგმენტაცია (დემოგრაფია, ინტერესები, ქცევა, ავტომობილის მფლობელობა) რეკლამის ეფექტურობის მაქსიმიზაციისთვის. - რემარკეტინგული სტრატეგიების გამოყენება ვებ-გვერდის ვიზიტორებისა და არსებული მომხმარებლების ხელახლა ჩასართავად.
- სარეკლამო ბიუჯეტის ეფექტიანი მართვა და შედეგების მუდმივი ანალიზი.
ანალიტიკა და ოპტიმიზაცია:
- ციფრული მარკეტინგის აქტივობების შედეგების მუდმივი მონიტორინგი და ანალიზი (Google Analytics, Facebook Insights და ა.შ.).
- KPI-ებზე დაყრდნობით სტრატეგიებისა და კამპანიების რეგულარული ოპტიმიზაცია.
დეტალური რეპორტების მომზადება.
შიდა და გარე კოორდინაცია:
- გაყიდვების, პროდუქტების და მომსახურების დეპარტამენტებთან მჭიდრო თანამშრომლობა მარკეტინგული მესიჯების სინქრონიზაციისა და შეთავაზებების ეფექტურად პოზიციონირებისთვის.
- საჭიროების შემთხვევაში, გარე სააგენტოებთან, ინფლუენსერებთან და მედია პარტნიორებთან ურთიერთობა.
შედეგები:
განხორციელებული ციფრული მარკეტინგული სტრატეგიის შედეგად, “ამბოლმა” მიაღწია შემდეგ მნიშვნელოვან გაუმჯობესებებს:
- გაზრდილი ონლაინ ხილვადობა: სოციალური მედიის პლატფორმებზე მიმდევრების რაოდენობა გაიზარდა X%-ით, ხოლო პოსტების ორგანული და ფასიანი მიღწევა (Reach) მნიშვნელოვნად გაუმჯობესდა.
- გაუმჯობესებული ჩართულობა: მომხმარებელთა ჩართულობის მაჩვენებელი (Engagement Rate) გაიზარდა Y%-ით, რაც გამოიხატა მოწონებების, კომენტარების, გაზიარებებისა და შენახვების ზრდაში.
- გაყიდვებისა და ლიდების ზრდა: მიზნობრივი სარეკლამო კამპანიების შედეგად, ვებ-გვერდზე ტრაფიკი გაიზარდა Z%-ით, ხოლო ონლაინ შეკვეთების/სერვისებზე ჩაწერების რაოდენობა გაუმჯობესდა W%-ით.
- ბრენდის პოზიტიური აღქმა: მომხმარებელთა კმაყოფილების დონე და ბრენდის მიმართ ლოიალობა გაიზარდა, რაც დადასტურდა ონლაინ მიმოხილვებითა და უკუკავშირით.
- ოპტიმიზირებული სარეკლამო დანახარჯები: მონაცემებზე დაფუძნებული გადაწყვეტილებებითა და კამპანიების მუდმივი ოპტიმიზაციით, მიღწეულ იქნა სარეკლამო ბიუჯეტის უფრო ეფექტური გამოყენება და უკეთესი ROI.
დასკვნა:
“ამბოლთან” მუშაობის პერიოდში, ინტეგრირებული და მონაცემებზე დაფუძნებული სტრატეგიის განხორციელებით, შესაძლებელი გახდა კომპანიის ციფრული პოზიციების მნიშვნელოვნად გაძლიერება. ეფექტურმა კონტენტ მარკეტინგმა, მიზნობრივმა რეკლამამ და აუდიტორიასთან აქტიურმა კომუნიკაციამ ხელი შეუწყო ბრენდის ცნობადობის ზრდას, მომხმარებელთა ლოიალობის გაღრმავებას და, რაც მთავარია, ბიზნეს მიზნების მიღწევას გაზრდილი გაყიდვებისა და ლიდების სახით. მიღწეული შედეგები ნათლად აჩვენებს სწორად დაგეგმილი და განხორციელებული ციფრული მარკეტინგის მნიშვნელობას თანამედროვე, კონკურენტულ ბაზარზე.